SmartSDRとWindows10の定期Updateは毎度相性が悪くてupdateの度にトラブりますが、今回も案の定、トラブり、DAXのstream 3以上が繋がらなくなってしまいました。
FlexでHelp Ticketを発行して、トラブルを報告すると、早速Tim Ellisonからメールが来て、「TeamViewer立ち上げてremoteでdriverやregistryのお掃除をやるのが一番早いよ」という事で、彼の勤務時間の23時頃から1時間ほど、TeamViewerを立ち上げて、Timにdriverのお掃除をしてもらい、無事回復しました。
で、その内容は;
Quote
This is an update from the remote support session today.
I first checked for uninstalled DAX drivers in Device Manager and manually removed the ones I found.
I found that several of the DAX IQ device names were mislabeled so I manually corrected those.
When I accessed the Sound Control Panel Playback tab the PC crashed with a Blue Screen error
I then completely removed DAX and rebooted the PC
I manually installed DAX.
I started SmartSDR for Windows, DAX and CAT and no errors were reported (that is good)
I verified that all DAX channels were working properly in SmartSDR
I used WSJT-X as a validation to ensure the DAX fix was working properly. I was able to decode FT8 and made an used the WSJT-X TUNE feature to ensure transmit was working.
DAX is fixed!
Unquote
何か簡単なWindows定期update対応のFlexの為の方法を考えないと、定期updateの度にこれではやってられませんねー。 原因はいつも、driverとregistryの内容の整合性のようですが、、、。
>しかし、PCのUSBマイクロフォン(Rode NTA-1)が使えない? 何が悪いのか、ちょっと原因がわからず、、、。 ま、最近はFT8とCWでSSBが殆ど無いので、いつから使えなくなったののかが良くわからないし、使えるときに各設定がどうなっていたのかの記憶(記録)もない。 Mic端子に繋いだハンディマイクは使えるので、「これでいいや」という根性が、当分は解決しないことを予想させますねー。
>> どうもSteingberg UR22のdriverがおかしいようで、 LogicoolのHD Pro Webcam C920のマイクは正常に動いています。 しかし、DefaultのDeviceを色々切り替えているうちに、再度DAXが壊れ、今度はDAX TXが使えません! registryがらみの問題だと思いますが、複雑怪奇としか言いようがないですね。 MSにも困ったもんだ、、、。
>>>更にDAX TXが使えなくなってしまい、再度TimにTeamViewerでお出まし願って、修理をして貰いました。 今度は下のように、「いつの間にか、必要なものがdisableされていた」だけだったので、5分位で解決。 しかし、一体だれが? 腹が立つ!
Timの修理リポート;
1)I found the DAX RESERVED TX device disabled so I enabled it.
2)I started SmartSDR for Windows, DAX and CAT and no errors were reported (that is good)
3)I verified that all DAX channels were working properly in SmartSDR
FlexでHelp Ticketを発行して、トラブルを報告すると、早速Tim Ellisonからメールが来て、「TeamViewer立ち上げてremoteでdriverやregistryのお掃除をやるのが一番早いよ」という事で、彼の勤務時間の23時頃から1時間ほど、TeamViewerを立ち上げて、Timにdriverのお掃除をしてもらい、無事回復しました。
で、その内容は;
Quote
This is an update from the remote support session today.
I first checked for uninstalled DAX drivers in Device Manager and manually removed the ones I found.
I found that several of the DAX IQ device names were mislabeled so I manually corrected those.
When I accessed the Sound Control Panel Playback tab the PC crashed with a Blue Screen error
I then completely removed DAX and rebooted the PC
I manually installed DAX.
I started SmartSDR for Windows, DAX and CAT and no errors were reported (that is good)
I verified that all DAX channels were working properly in SmartSDR
I used WSJT-X as a validation to ensure the DAX fix was working properly. I was able to decode FT8 and made an used the WSJT-X TUNE feature to ensure transmit was working.
DAX is fixed!
Unquote
何か簡単なWindows定期update対応のFlexの為の方法を考えないと、定期updateの度にこれではやってられませんねー。 原因はいつも、driverとregistryの内容の整合性のようですが、、、。
>しかし、PCのUSBマイクロフォン(Rode NTA-1)が使えない? 何が悪いのか、ちょっと原因がわからず、、、。 ま、最近はFT8とCWでSSBが殆ど無いので、いつから使えなくなったののかが良くわからないし、使えるときに各設定がどうなっていたのかの記憶(記録)もない。 Mic端子に繋いだハンディマイクは使えるので、「これでいいや」という根性が、当分は解決しないことを予想させますねー。
>> どうもSteingberg UR22のdriverがおかしいようで、 LogicoolのHD Pro Webcam C920のマイクは正常に動いています。 しかし、DefaultのDeviceを色々切り替えているうちに、再度DAXが壊れ、今度はDAX TXが使えません! registryがらみの問題だと思いますが、複雑怪奇としか言いようがないですね。 MSにも困ったもんだ、、、。
>>>更にDAX TXが使えなくなってしまい、再度TimにTeamViewerでお出まし願って、修理をして貰いました。 今度は下のように、「いつの間にか、必要なものがdisableされていた」だけだったので、5分位で解決。 しかし、一体だれが? 腹が立つ!
Timの修理リポート;
1)I found the DAX RESERVED TX device disabled so I enabled it.
2)I started SmartSDR for Windows, DAX and CAT and no errors were reported (that is good)
3)I verified that all DAX channels were working properly in SmartSDR
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